Tydzień z pozycjonowaniem i optymalizacją bloga – wpis 2/7
W tym tygodniu zamierzam opublikować cały cykl wpisów o pozycjonowaniu i optymalizacji bloga. Jednakże nie jest to cała wiedza na ten temat, jaką chciałbym się z wami podzielić. Artykuły które opublikuję od poniedziałku do piątku- będą dostępne, bez jakiegokolwiek problemu dla każdego. Natomiast w sobotę i niedzielę umieszczę dwa dodatkowe wpisy. Zabezpieczone będą one hasłem. Hasło do nich otrzyma każdy kto zasubskrybuje newsletter.
(Niekiedy wiadomość z potwierdzeniem zapisu wpada do spamu- proszę, zajrzyj tam jeśli nie otrzymasz przez dłuższy czas wiadomości po zapisie).
Optymalizacja bloga – po co ?
Optymalizacja bloga polega na dostosowaniu naszej strony, do wymogów stawianych przez wyszukiwarki internetowe. Wymogi te, nie są niestety jawne. Przez co do pozycjonowania i optymalizacji strony, należy podchodzić bardziej intuicyjnie niż z twardą wiedzą. Nie znaczy to że można iść na „żywioł”. Istnieją sprawdzone metody, które działają, i które opłaca się stosować. W tym wpisie przedstawię kilka podstawowych, które bardzo łatwo zastosować u siebie (co bardzo zaprocentuje ;)). Jeśli interesuje Cię ta tematyka, to zajrzyj jutro na mój blog- umieszczę na nim coś ciekawego w tym temacie.
Opisywanie treści
Dobra treść (ang. content) jest najważniejsza dla funkcjonowania naszego bloga. Im więcej wartościowej treści tym lepiej. Treść jako taka przyciągnie ludzi do nas na stronę, ale zazwyczaj trafiają oni do nas poprzez wyszukiwarkę (np google). Aby wyszukiwarki wiedziały która strona jest bardziej wartościowa pod względem oferowanej treści od drugiej, używane są systemy oceniania. Każda wyszukiwarka ma własny, ale niektóre aspekty się pokrywają we wszystkich (albo w większości). Najprostszą metodą jest opisywanie treści przy pomocy metatagów. Są to znaczniki, w których użytkownik może opisać daną treść. Gdy na naszą stronę trafi pająk wyszukiwarki, przeszukując naszą stronę, napotyka na treści- jeśli treść jest opisana przy pomocy znaczników (np alt, lub description), to dodatkowo „punktujemy” u danej wyszukiwarki. Generalnie firmy oferujące wyszukiwarki internetowe, twierdzą że jeśli strona będzie dostosowana dla użytkowników i łatwo będzie z niej korzystać, to skrypty (wspomniane pająki) też ją wysoko ocenią.
Podstawowymi tagami jakie powinniśmy użyć są title, description oraz keywords.
Tag title – opisuje tytuł danego wpisu, podstrony czy strony. Generalnie twierdzi się że powinien zawierać słowa kluczowe.
Tag description -gdy w wyszukiwarce szukamy czegoś, po wpisaniu frazy w pole i kliknięcie przycisku szukaj ukazuje nam się SERP. W wynikach widzimy linki i tytuły strony/podstrony oraz krótki opis. To właśnie jest te opisy ustawiamy sobie przy pomocy tagu description.
Tag keywords – przy jego pomocy opisujemy daną treść przy pomocy słów kluczowych. Słowami kluczowymi nazywamy słowo lub frazę, która opisuje daną treść. Dla przykładu – wpis o optymalizacji bloga będzie miał słowa kluczowe – optymalizacja oraz optymalizacja bloga.
Słowa kluczowe w treści
Słów kluczowych (ang. keywords), możemy, a nawet powinniśmy, używać w treści wpisu. Oczywiście nie należy przesadzać, aby nam nie wyszło masło maślane, ale jeśli raz na akapit użyjemy najważniejszego słowa lub frazy, to tylko poprawi nasze notowania u wyszukiwarek ;).
Mapa XML strony
Aby ułatwić pająkom pełzanie po stronie, możemy stworzyć jej mapę. Mapa ta- pokazuje dla nich, na naszej stronie wszystkie podstrony. W przypadku wordpressa polecam wtyczkę Google xml sitemap.
Jeśli podobał Ci się wpis- kliknij Lubię to! – z góry dziękuję:)
skorzystam z Twojej wiedzy 🙂 bardzo fajny wpis 🙂
ta ostatnia wtyczka wygląda ciekawie, nie słyszałam o tym wcześniej
dzięki za info