• Skip to main content
  • Skip to primary sidebar

ITNINJA.PL

  • Strona główna
  • Materiały
    • Archiwum 2011
      • Archiwum Kwiecień
      • Archiwum Maj
      • Archiwum Czerwiec
      • Archiwum Lipiec
      • Archiwum Sierpień
      • Archiwum Wrzesień
      • Archiwum Pażdziernik
      • Archiwum Listopad
      • Archiwum Grudzień
    • Archiwum 2012
      • Archiwum Styczeń
    • Nagrania z webinarów-Generacja ruchu
  • Kursy
    • Kurs jak pisać
    • Kurs SEONINJA
  • O nas
  • Bułka z masłem
  • Porady
  • WordPress
  • Polityka prywatności

Krótko o optymalizacji bloga

3 maja, 2011 by Mariusz Brzostek 6 komentarzy

Tydzień z pozycjonowaniem i optymalizacją bloga – wpis 2/7

W tym tygodniu zamierzam opublikować cały cykl wpisów o pozycjonowaniu i optymalizacji bloga. Jednakże nie jest to cała wiedza na ten temat, jaką chciałbym się z wami podzielić. Artykuły które opublikuję od poniedziałku do piątku- będą dostępne, bez jakiegokolwiek problemu dla każdego. Natomiast w sobotę i niedzielę umieszczę dwa dodatkowe wpisy. Zabezpieczone będą one hasłem. Hasło do nich otrzyma każdy kto zasubskrybuje newsletter.

(Niekiedy wiadomość z potwierdzeniem zapisu wpada do spamu- proszę, zajrzyj tam jeśli nie otrzymasz przez dłuższy czas wiadomości po zapisie).

Twoje imię:

Twój E-Mail:
 

Robotnik

źródło: http://www.flickr.com/photos/lumaxart/2365555308/sizes/l/in/photostream/

Optymalizacja bloga – po co ?

Optymalizacja bloga polega na dostosowaniu naszej strony, do wymogów stawianych przez wyszukiwarki internetowe. Wymogi te, nie są niestety jawne. Przez co do pozycjonowania i optymalizacji strony, należy podchodzić bardziej intuicyjnie niż z twardą wiedzą. Nie znaczy to że można iść na „żywioł”. Istnieją sprawdzone metody, które działają, i które opłaca się stosować. W tym wpisie przedstawię kilka podstawowych, które bardzo łatwo zastosować u siebie (co bardzo zaprocentuje ;)). Jeśli interesuje Cię ta tematyka, to zajrzyj jutro na mój blog- umieszczę na nim coś ciekawego w tym temacie.

Opisywanie treści

Dobra treść (ang. content) jest najważniejsza dla funkcjonowania naszego bloga. Im więcej wartościowej treści tym lepiej. Treść jako taka przyciągnie ludzi do nas na stronę, ale zazwyczaj trafiają oni do nas poprzez wyszukiwarkę (np google). Aby wyszukiwarki wiedziały która strona jest bardziej wartościowa pod względem oferowanej treści od drugiej, używane są systemy oceniania. Każda wyszukiwarka ma własny, ale niektóre aspekty się pokrywają we wszystkich (albo w większości). Najprostszą metodą jest opisywanie treści przy pomocy metatagów. Są to znaczniki, w których użytkownik może opisać daną treść. Gdy na naszą stronę trafi pająk wyszukiwarki, przeszukując naszą stronę, napotyka na treści- jeśli treść jest opisana przy pomocy znaczników (np alt, lub description), to dodatkowo „punktujemy” u danej wyszukiwarki. Generalnie firmy oferujące wyszukiwarki internetowe, twierdzą że jeśli strona będzie dostosowana dla użytkowników i łatwo będzie z niej korzystać, to skrypty (wspomniane pająki) też ją wysoko ocenią.

Podstawowymi tagami jakie powinniśmy użyć są title, description oraz keywords.

Tag title – opisuje tytuł danego wpisu, podstrony czy strony. Generalnie twierdzi się że powinien zawierać słowa kluczowe.

Tag description -gdy w wyszukiwarce szukamy czegoś, po wpisaniu frazy w pole i kliknięcie przycisku szukaj ukazuje nam się SERP. W wynikach widzimy linki i tytuły strony/podstrony oraz krótki opis. To właśnie jest te opisy ustawiamy sobie przy pomocy tagu description.

Tag keywords – przy jego pomocy opisujemy daną treść przy pomocy słów kluczowych. Słowami kluczowymi nazywamy słowo lub frazę, która opisuje daną treść. Dla przykładu – wpis o optymalizacji bloga będzie miał słowa kluczowe – optymalizacja oraz optymalizacja bloga.

Słowa kluczowe w treści

Słów kluczowych (ang. keywords), możemy, a nawet powinniśmy, używać w treści wpisu. Oczywiście nie należy przesadzać, aby nam nie wyszło masło maślane, ale jeśli raz na akapit użyjemy najważniejszego słowa lub frazy, to tylko poprawi nasze notowania u wyszukiwarek ;).

Mapa XML strony

Aby ułatwić pająkom pełzanie po stronie, możemy stworzyć jej mapę. Mapa ta- pokazuje dla nich, na naszej stronie wszystkie podstrony. W przypadku wordpressa polecam wtyczkę Google xml sitemap.

Jeśli podobał Ci się wpis- kliknij Lubię to! – z góry dziękuję:)

Ciekawy wpis? Przyjrzyj się też innym z tej kategorii:

  • Anchor – krótko i na temat
  • Tagi – bułka z masłem
  • Rewelacyjny webinar na temat generacji ruchu z wyszukiwarki internetowej
  • Niedzielny wpis organizacyjny
  • Komentarze – bułka z masłem – część 1

Filed Under: Seo Tagged With: Seo, Tydzień z SEO

Reader Interactions

Aby nie powstawały nieporozumienia co do publikowania bądź niepublikowania komentarzy, spisałem podstawowe zasady ich umieszczania. - ZASADY KOMENTOWANIA

Comments

  1. marcelina says

    3 maja, 2011 at 20:12

    skorzystam z Twojej wiedzy 🙂 bardzo fajny wpis 🙂

    Odpowiedz
  2. Marlena Mendelewska says

    4 maja, 2011 at 08:02

    ta ostatnia wtyczka wygląda ciekawie, nie słyszałam o tym wcześniej
    dzięki za info

    Odpowiedz

Trackbacks

  1. Jak ugryźć all in one seo pack | ItNinja pisze:
    28 marca, 2012 o 17:18

    […] polu tym wpisujemy tag tytuł naszego wpisu. Pamiętajmy aby był on jasny dla potencjalnego czytelnika. Możemy stosować, […]

    Odpowiedz
  2. Jak zwiększyć klikalność naszych linków w wynikach wyszukiwania | ItNinja pisze:
    28 marca, 2012 o 17:18

    […] ludzie szukają konkretnych informacji. Wpisują konkretną frazę w pole wyszukiwarki, konkretne słowa kluczowe. Przeglądając wyniki, koncentrują się też na danych słowach kluczowych. Tak więc […]

    Odpowiedz
  3. Anchor - krótko i na temat | ItNinja pisze:
    28 marca, 2012 o 17:22

    […] kluczowych, a jednocześnie bardzo skuteczną jest power combo. Polega ona na wybraniu 3 pierwszych słów tytułu w taki sposób aby z ich kombinacji można było uzyskać logiczne frazy. Na przykład użyjmy: […]

    Odpowiedz
  4. Tagi - bułka z masłem | ItNinja pisze:
    25 kwietnia, 2012 o 22:25

    […] tag jakim zostaje opisany dowolny wpis na blogu, jest linkiem wewnętrznym. Jako takie, nie posiadają one tak dużej mocy jak linki zewnętrzne, ale zawsze – link to […]

    Odpowiedz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Primary Sidebar

  • Bułka z masłem
  • Porady
  • WordPress
  • Polityka prywatności

Tagi

All in one favicon analiza popularności artykuły atak cross-site scripting blog Broken link checker budowa marki bułka z masłem ciasteczka commentluv cookies Cpanel CSS czy-ta-gra-mi-ruszy deep linking dofollow Facebook fanpage Generacja ruchu Google Gry komentarze komentowanie kontakty biznesowe linkbaiting nofollow Organizacyjny pozycjonowanie RSS Seo Seo ninja kurs dla początkujących skrot klawiszowy Skróty klawiszowe w Wordzie Social Media Marketing squeeze page Tydzień z SEO Tydzień z Zapleczem Webinar Windows Word WordPress WP Wtyczki wtyczki do WP Zarabianie w sieci

Copyright © 2021 · Genesis Sample on Genesis Framework · WordPress · Log in