• Przejdź do treści
  • Przejdź do głównego paska bocznego

ITNINJA.PL

  • Strona główna
  • Materiały
    • Archiwum 2011
      • Archiwum Kwiecień
      • Archiwum Maj
      • Archiwum Czerwiec
      • Archiwum Lipiec
      • Archiwum Sierpień
      • Archiwum Wrzesień
      • Archiwum Pażdziernik
      • Archiwum Listopad
      • Archiwum Grudzień
    • Archiwum 2012
      • Archiwum Styczeń
    • Nagrania z webinarów-Generacja ruchu
  • Kursy
    • Kurs jak pisać
    • Kurs SEONINJA
  • O nas
  • Bułka z masłem
  • Porady
  • WordPress
  • Polityka prywatności

Jak promować bloga? – Konkursy

4 grudnia, 2012 by Mariusz Brzostek 2 komentarze

Blog bez ruchu umiera. Ruch jako taki możemy zapewnić na wiele sposobów. Możemy go kupować, możemy go sprowadzać poprzez rozsiewanie po sieci linków do nas, możemy stosować dziesiątki przeróżnych technik. Jedne są skuteczne, inne mniej. Niektóre wymagają sporych nakładów pracy, a są też takie na które potrzeba dosłownie 5 minut. Ten wpis, opowie Ci o jednym z nich. Jest też pierwszym, z serii „Jak promować bloga”. Chcę w niej Ci pokazać kilka z technik, które sam stosuję, na swoich stronach.

Konkurs jako sposób na ruch na stronie?

Może Ci się wydawać, że konkurs– jako taki, wymaga właśnie dodatkowego ruchu na stronie, aby w ogóle miało sens go organizować. W końcu, im więcej osób w nim weźmie udział, tym zbierzesz więcej X (gdzie X to jest to co sobie określisz…). Jeżeli jednak określisz w warunkach uczestnictwa, pewien określony warunek, który wspomoże promocję Twojej strony, to jest wielce prawdopodobne że wystąpi efekt kuli śnieżnej… i ilość ruchu do Ciebie na stronę znacznie wzrośnie! Przykładem na taki warunek, może być wymuszenie na uczestniku konkursu danie „lajka” dla strony – fb z automatu wrzuci takiemu użytkownikowi link na ścianę – zobaczą to jego znajomi – być może ktoś się zainteresuje, i też weźmie udział. Jak widzisz, jest to dziecinnie proste, a możesz dotrzeć dzięki temu do olbrzymiej ilości nowych czytelników.

Jak taki ruch wykorzystać?

Przed określeniem warunków, warto pomyśleć nad najbardziej oczywistą ścieżką ( o tym nie będę w tym wpisie się rozpisywał;)). Jest kilka obszarów, w których możesz pozytywnie, dzięki organizacji takiego konkursu „zapunktować”w obszarach Twojego biznesu w które celujesz. Tak więc:

  • Pozycjonowanie się u danej grupy osób jako ekspert – Jeżeli organizujesz dany konkurs na blogu, to istnieje dość spore prawdopodobieństwo że osoby, które odwiedzają stronę konkursową, przeczytają też któryś z Twoich wpisów… a teraz dodaj 2 do 2 ! 🙂
  • Zbieranie kontaktów do potencjalnych klientów – istnieją różne tego metody. Jeżeli zrobisz to odpowiednio, to stworzysz sobie bardzo dobrą listę kontaktową, której monetyzacja przyniesie Ci BARDZO wymierne korzyści.
  • Dotarcie do nowych czytelników bloga – Dzięki organizacji konkursu, istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że dzięki konkursowi, wytworzą się dodatkowe kanały komunikacyjne, do których wcześniej nie miałeś/aś dostępu, co pozwoli na dotarcie do nowych osób z Twojej grupy docelowej! 🙂
  • Bezpośrednia monetyzacja – jeżeli oferujesz usługi, lub produkty, to wielce prawdopodobne jest to, że przy zwiększonym natężeniu ruchu, ktoś po prostu coś Twojego lub z Twojego polecenia kupi i na tym zarobisz.

Nie widzę przeszkody aby nie wykorzystać na raz kilku z tych możliwości, lub z goła żadnej z tych, a czegoś zupełnie nowego. Pamiętaj – im więcej kreatywności oraz oryginalności, tym konkurs będzie się cieszył większym zainteresowaniem.

Co jest ważne w przypadku konkursu?

Nie będę tutaj rozpisywał się o prawnych aspektach organizacji konkursu. Wspomnę tylko że konkurs to nie loteria. Ważną rzeczą w przypadku konkursu, jest odpowiednie sformułowanie regulaminu. Powinno się w nim zawrzeć wszelkie reguły, uczestnictwa w nim. Powinien być tak sformułowany, aby nie zawierał dziwnych sposobów obejścia lub wykorzystania samego uczestnictwa (lub nie uczestnictwa) w danym konkursie, przeciwko Tobie. Powinno się bardzo precyzyjnie określić kiedy i co oraz pod jakimi warunkami wygrywa osoba biorąca udział w danym konkursie. Warto też opisać, co się stanie jeżeli ktoś nagrody nie odbierze. Ważne jest też określenie czasu jego trwania. Przyjrzyj się regulaminom konkursów które są organizowane przez różne portale – to może pomóc Ci w spisaniu Twojego. Nie zapomnij też przygotować zawczasu nagrody oraz opisać metody jej odbioru.

Sprawdź jak to wygląda w działaniu!

To co wyżej zostało opisane, to w dużej mierze teoria. A jak zapewne wiesz – teoria nie zastąpi praktyki. Obecnie na zaprzyjaźnionym blogu, trwa konkurs – kliknij na baner poniżej i zajrzyj tam. A nawet weź udział! A nóż Ci się uda coś na prezent dla siebie lub bliskiej Ci osoby trafić 🙂 Przyjrzyj się z bliska temu, dość prostemu w organizacji, a zarazem skutecznemu sposobowi na promocję bloga!

Ps. Trzymam za Ciebie kciuki! Wszystkie 4 ;)!

Jeżeli spodobał Ci się wpis – proszę, kliknij Lubię to, +1, lub Tweetnij o wpisie. Niech inni też mają szansę się z nim zapoznać. Z góry dziękuję! 🙂

Podobne wpisy

[related_posts]

Ciekawy wpis? Przyjrzyj się też innym z tej kategorii:

  • Jak promować bloga? – Komentowanie na blogach

W kategorii:Jak promować bloga? Tagi:Generacja ruchu, Jak promować bloga?, kontakty biznesowe, squeeze page, Zarabianie w sieci

Reader Interactions

Aby nie powstawały nieporozumienia co do publikowania bądź niepublikowania komentarzy, spisałem podstawowe zasady ich umieszczania. - ZASADY KOMENTOWANIA

Komentarze

  1. Dominik napisał

    23 lutego, 2013 o 12:14

    Z tym konkursem to bardzo dobry pomysł.

    Dzięki, za ten wpis. Właśnie podświadomość podsunęła mi konkretny pomysł , tylko muszę teraz rozpisać konkretny plan działania. Z pewnością pomoże mi w tym lista adresowa.

    Jeszcze raz dzięki i pozdro 🙂

    Odpowiedz

Trackbacks

  1. Podsumowanie roku 2012 - ItNinja - IT BLOG | ItNinja - IT BLOG pisze:
    9 stycznia, 2013 o 17:02

    […] w ten sposób. Dlatego też, postanowiłem równolegle do pierwszego, stworzyć drugi cykl – JAK PROMOWAĆ BLOGA?. Tematyka w nim poruszona, jest bardziej zaawansowana niż ta w bułce z masłem, jednak staram […]

    Odpowiedz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Pierwszy Sidebar

  • Bułka z masłem
  • Porady
  • WordPress
  • Polityka prywatności

Tagi

All in one favicon analiza popularności artykuły atak cross-site scripting blog Broken link checker budowa marki bułka z masłem ciasteczka commentluv cookies Cpanel CSS czy-ta-gra-mi-ruszy deep linking dofollow Facebook fanpage Generacja ruchu Google Gry komentarze komentowanie kontakty biznesowe linkbaiting nofollow Organizacyjny pozycjonowanie RSS Seo Seo ninja kurs dla początkujących skrot klawiszowy Skróty klawiszowe w Wordzie Social Media Marketing squeeze page Tydzień z SEO Tydzień z Zapleczem Webinar Windows Word WordPress WP Wtyczki wtyczki do WP Zarabianie w sieci

Copyright © 2023 · Genesis Sample on Genesis Framework · WordPress · Zaloguj się