• Skip to main content
  • Skip to primary sidebar

ITNINJA.PL

  • Strona główna
  • Materiały
    • Archiwum 2011
      • Archiwum Kwiecień
      • Archiwum Maj
      • Archiwum Czerwiec
      • Archiwum Lipiec
      • Archiwum Sierpień
      • Archiwum Wrzesień
      • Archiwum Pażdziernik
      • Archiwum Listopad
      • Archiwum Grudzień
    • Archiwum 2012
      • Archiwum Styczeń
    • Nagrania z webinarów-Generacja ruchu
  • Kursy
    • Kurs jak pisać
    • Kurs SEONINJA
  • O nas
  • Bułka z masłem
  • Porady
  • WordPress
  • Polityka prywatności

Tagi – bułka z masłem

25 kwietnia, 2012 by Mariusz Brzostek 12 komentarzy

O co chodzi?

Itninja.pl przeżywał mały zastój. Musieliśmy pod regenerować siły – niestety (albo stety), blogowanie to nałóg. Gdy raz się zacznie na serio, to nie można już przestać. Tak więc wpis ten, to taka nasza reaktywacja czy też pobudka ze snu zimowego. Mam nadzieję że spodoba Ci się to co i jak przedstawiłem. Jeżeli tak to nie zapomnij kliknąć mi „lajka” lub też googlowe+1, jeżeli uznasz że to wartościowy i/lub fajny wpis;). Będę miał dodatkową motywację do zrobienia kolejnych! A i za komentarz się nie obrażę – na nie liczę najbardziej. A dlaczego bułka z masłem? Otóż wymyśliłem sobie taki cykl lekkich, almanachowych wpisów, o poszczególnych elementach/funkcjonalnościach które posiadają blogi, fanpage, g+ page itp. Tak więc, ten wpis, jest pierwszy z całej serii, które zamierzam opublikować na itninja, i które spowodują (moim zdaniem i w moich oczach), że nabierze on pełnego prawa do noszenia miana seo blog. Jeżeli będą Cię interesowały jakieś konkretne rzeczy, nie boj się napisać mi tego w komentarzu – rozpiszę bardziej szczegółowo dane elementy. 😉

Co to jest tag

Według słownika języka polskiego tag to „napis rozpoczynający i kończący wybrany element tekstu, zawierający zakodowaną informację o strukturze tekstu”. Używamy go aby opisać, w zwięzły sposób, co dany tekst opisuje. Dzięki temu, możemy zorganizować sobie na blogu, wszystko wg pewnej struktury. Z kolei dzięki uporządkowaniu wpisów na blogu, wg odpowiednich znaczników (o kategoriach, powiem w następnym wpisie;)), czytelnik, wchodząc do nas na blog – może łatwo go wstępnie przeszukać, w poszukiwaniu interesujących go informacji, właśnie patrząc, choćby na przykładową chmurkę tagów.

Co to jest chmura tagów?

Chmura tagów jest to graficznie posortowana struktura tagów/słów kluczowych/znaczników, która pozwala zorientować się czytelnikowi na jaki temat zazwyczaj pisze się na danym blogu/stronie. Dane tagi mogą być po prostu poukładane (alfabetycznie), lub też posortowane wg określonego klucza. Ponadto można stosować (tak jak u nas na blogu) powiększanie tych, które częściej występują. Istnieje wiele możliwości – jeżeli zależy Ci na wyróżnieniu paru, specyficznych, to zmień im kolor, na mocno kontrastowy – dzięki temu je wyróżnisz.

Ciekawą opcją, jest zastosowanie w chmurze, zamiast tagów, kategorii. Taki klucz doboru, wybraliśmy właśnie u nas na blogu. Pozwala on na przejrzyste ukazanie (poniekąd podobnie jak chmura tagów) struktury bloga.

Na pewno warto rozważyć ustawienie u siebie na blogu, chmury – czy to kategorii czy tagów. Wersja z kategoriami, pozwoli użytkownikowi łatwiej się poruszać po stronie (powinien spaść współczynnik odrzuceń, zwiększyć czas przebywania na stronie). Natomiast chmura z tagami zapewni nam pośrednio to samo co chmura kategorii, choć w niższym stopniu. Tagów zazwyczaj jest dużo więcej niż kategorii, przez co może być ciężej użytkownikowi wyłapać te słowo które szuka- szczególnie, gdy nie jest bardzo powiększone. Za to zapewni nam spory zbiór linków wewnętrznych, z dobrymi anchorami (jak je dobrać, napisałem poniżej).

Jak używać tagi?

Same tagi, użyte bezmyślnie, mogą nam przynieść więcej szkody niż pożytku. Dlatego zapoznaj się z kilkoma dobrymi radami, które przygotowałem dla Ciebie, odnośnie ich użycia.

Ilość tagów

Tagów nie powinno być za dużo. Każdy tag to dodatkowy wiersz w bazie danych (jeżeli nie wiesz o co chodzi, to w skrócie – każdy dodatkowy tag, to dodatkowa linia kodu która musi zostać przeczytana – przez co wydłuża się czas ładowania strony – w uproszczeniu ;)) spowalnia naszą stronę. Każdy dodatkowy tag to dodatkowa strona wynikowa (która jest zazwyczaj generowana dynamicznie- w locie, chyba że mamy ustawione cachowanie strony). Ponadto co za dużo to niezdrowo – trudniej się czytelnikowi połapać w 50 tagach niż w powiedzmy 25. Trzecim powodem, dla którego powinniśmy ograniczyć (ale też nie przesadzając w drugą stronę) ilość linków, jest strona na którą trafia czytelnik, po kliknięciu w dany tag-link. Jeżeli będzie tam wymieniony tylko 1 wpis to strona taka (z punktu widzenia tak czytelnika jak i robota google) będzie miała niską wartość – będzie zawierała małą ilość treści, która mogłaby być użyteczna dla czytelnika. Dlatego warto od czasu do czasu przeglądać jakie mamy tagi na blogu, i na ile wpisów one opisują. Jeżeli znajdziemy taki, który od dłuższego czasu jest przypisany do jednego wpisu, i nie planujemy w najbliższej przyszłości używać go ponownie, to lepiej go usunąć (tak dla optymalizacji i od strony kodu i użyteczności naszego bloga).

Linki wewnętrzne

Każdy tag jakim zostaje opisany dowolny wpis na blogu, jest linkiem wewnętrznym. Jako takie, nie posiadają one tak dużej mocy jak linki zewnętrzne, ale zawsze – link to link. Dlatego, opłaca się stosować (z głową) tagowanie wpisów. Ich ilość, dobrana z umiarem, pomoże nam „zalinkować” stronę, jak i poprawi jej przyjazność dla użytkowników.

Anchor w linkach

Jako że tagi są linkami wewnętrznymi strony (z technicznego punktu widzenia), tak więc warto wstawiać w nie słowa na które chcemy się pozycjonować. A że pozycjonujemy się na słowa kluczowe, to warto wszystkie, jakich używamy, do opisu w metatagu keywords, użyć jako tagi. Ta prosta sztuczka, pozwoli nam stworzyć, dobrej jakości, wartościowe dla czytelników oraz robotów wyszukiwarek linki.

Podsumowanie

Wpis ten na pewno nie wyczerpuje tematu tagów i tagowania, ale sądzę, że teraz będzie to dla Ciebie co najmniej bułka z masłem. 🙂

Jeżeli sądzisz że jest przydatny i wart polecenia to kliknij +1/lubię to/tweet.

Z góry dzięki 🙂

Ciekawy wpis? Przyjrzyj się też innym z tej kategorii:

  • Webinar na temat pozycjonowania – budowa mocnego linku
  • Moje przemyślenia na temat budowy zaplecza
  • Webinar na temat budowy strony przechwytującej
  • Bezpłatny webinar na temat generacji ruchu
  • Paczka wtyczek #4 dla wordpress

Filed Under: Bułka z masłem, Porady, Seo, Wordpress Tagged With: bułka z masłem, Seo, tagi

Reader Interactions

Aby nie powstawały nieporozumienia co do publikowania bądź niepublikowania komentarzy, spisałem podstawowe zasady ich umieszczania. - ZASADY KOMENTOWANIA

Comments

  1. SzymiDesign says

    25 kwietnia, 2012 at 22:43

    Artykuł bardzo rzeczowy i szybki w przyswojeniu. Ciągle się jeszcze uczę,ale mam sporo doświadczenia. Pozdrawiam:)

    Odpowiedz
    • Mariusz Brzostek says

      25 kwietnia, 2012 at 22:50

      Dzięki za te słowa. Myślę że znajdziesz w przyszłości tutaj jeszcze sporo, takich artykułów:)

      Odpowiedz
  2. Łucja says

    25 kwietnia, 2012 at 22:45

    Dla mnie bardzo potrzebne podstawy dotyczące prowadzenia bloga! Jeszcze trochę poczytam na tym oto blogu i z wiedzą będę znacznie do przodu! Też zapadłam w zimowe odrętwienie z którego planuję wkrótce wyjść. Pozdrawiam! Łucja Bałaban

    Odpowiedz
  3. Kazimierz says

    25 kwietnia, 2012 at 22:57

    Przyda się:) Dzięki

    Odpowiedz
  4. Piotr Skrzypczak says

    26 kwietnia, 2012 at 09:36

    Optymalne wykorzystanie tagów i dobre linkowanie wewnętrzne owocuje znacznym wzrostem odwiedzin z Google. Oczywiście trzeba mieć na uwadze użytkownika i nie przesadza z ilością tagów. A co do chmury tagów to warto pokazywać te najpopularniejsze.
    PS. Fajny wpis i czekam na więcej 🙂

    Odpowiedz
    • Mariusz Brzostek says

      8 maja, 2012 at 18:44

      Nom, kierowanie się wytycznymi google + zdrowym rozsądkiem może porządnie zaprocentować 🙂

      Dzięki – już niedługo kolejne będą z tego cyklu 😉

      Odpowiedz
  5. Paula says

    26 kwietnia, 2012 at 23:18

    Właśnie (co prawda jak do tej pory) nie wiedziałam po co dokładnie są te tagi. Dzięki Tobie Mariuszu już wiem 🙂 Dzięki!

    Odpowiedz
    • Mariusz Brzostek says

      8 maja, 2012 at 18:47

      Oj tam, oj tam, nie ma sprawy. Będzie tego więcej. 😉

      Odpowiedz
  6. Artur Hirth says

    8 maja, 2012 at 18:07

    Dobrze napisane, szczególnie dla początkujących. Brawo dobra robota 🙂
    Tagi, to podstawa:)

    Odpowiedz
    • Mariusz Brzostek says

      8 maja, 2012 at 18:46

      A dziękuję. Taki właśnie jest cel tego cyklu. Almanach dla zupełnie zielonych, przedstawiający wszystkie elementy na jakie mogą się natknąć. 🙂

      Odpowiedz
  7. Ula says

    25 lutego, 2014 at 09:36

    Mariusz to jak Ty swobodnie piszesz o tych tagach, linkach, kategoriach itp. wprawia mnie w lekką depresję 😉 Jak ja to widzę to mi się normalnie mózg wyłącza. Jeżeli chodzi o teorię to może już i wiem co się z czym je, ale praktyka oj praktyka…. leży i kwiczy 😀

    Odpowiedz

Trackbacks

  1. Linki wewnętrzne - bułka z masłem - ItNinja - IT BLOG | ItNinja - IT BLOG pisze:
    9 lipca, 2012 o 18:47

    […] Cechy które wymieniłem powyżej są kluczowe, i jeżeli wykorzystasz je odpowiednio, mogą zapewnić Ci większą konwersję, zmniejszyć ucieczki ze strony, lub po prostu zapewnić lepszą monetyzację bloga czy też sklepu. Jednak szastanie linkami wewnętrznymi na lewo i prawo, nie przyniesie Ci jakichkolwiek korzyści, a może wręcz przynieść szkody. Po co Ci więc linki wewnętrzne? Możesz je wykorzystać do SEO. […]

    Odpowiedz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Primary Sidebar

  • Bułka z masłem
  • Porady
  • WordPress
  • Polityka prywatności

Tagi

All in one favicon analiza popularności artykuły atak cross-site scripting blog Broken link checker budowa marki bułka z masłem ciasteczka commentluv cookies Cpanel CSS czy-ta-gra-mi-ruszy deep linking dofollow Facebook fanpage Generacja ruchu Google Gry komentarze komentowanie kontakty biznesowe linkbaiting nofollow Organizacyjny pozycjonowanie RSS Seo Seo ninja kurs dla początkujących skrot klawiszowy Skróty klawiszowe w Wordzie Social Media Marketing squeeze page Tydzień z SEO Tydzień z Zapleczem Webinar Windows Word WordPress WP Wtyczki wtyczki do WP Zarabianie w sieci

Copyright © 2021 · Genesis Sample on Genesis Framework · WordPress · Log in